maandag 8 augustus 2016

Allergiën

Met onze oudste op de achtergrond een monoloog spelend ( "we moeten een vulkaan maken, goed idee, dat is een oplossing" ) want de andere twee ( 3 jaar en 4 maand ) slapen nog ;wil ik vlug een culinairtje op jullie afschieten :)

Ons kinderen zijn allergisch voor melk, ei en kiwi ( wiki in kindertaal )
zodus was het een zoektocht naar lekker en zo gezond mogelijk eten ... ik zoek nog steeds hoor!
ik doe mijn best om hen er weinig mogelijk van te laten eten en hen ook hierover in te lichten.

* onze oudste ( bijna 5 ) kreeg er complete constipatie van ( die jongen heeft zwaar afgezien tot bloedens toe (slik en snik) , 5 kinderartsen zijn we afgelopen eer hij geholpen was.
" mevrouw ik denk dat uw zoon allergie heeft en zou dit graag laten testen in Brussel welke" 
Konden ze me dat niet van in begin gezegd hebben !!! arrrgg ( = frustratie)

Ik heb zelfs laxatiekuren ( ik spaar u de details , ik kan enkel zeggen dat hij op voorhand al een schrik had van op potje gaan ) op aanraden van een kinderartsen toegepast op hem ... dat zou ik nu nooit meer doen maar toen waren we gewoon radeloos en het was ons eerste kind en we wilden hem helpen! we wisten niet beter toen zeg maar ...

Bon sinds jaren is hij geholpen met FORLAX JUNIOR ( 2 per dag ) en die ga ik dan eens massaal halen in Rijsel omdat die in Frankrijk STUKKEN goedkoper zijn. (( Ik maak er dan een uitstapje van met de vriendinnen maar dat is misschien voor in een andere blog eens ))

* Onze middelste krijgt er enkel enorme uitslag van in zijn gezicht.
* onze kleinste is nog te jong om te weten , die krijgt nu NAN Evolia 1 en vaste voeding
( niet op voorhand melk - ei - kiwi gaan uitsluiten zei onze top kinderarts waar we dus hyper tevreden van zijn )

Gisteren was een donkere zondagnamiddag en ik wou hen wel eens verwennen

en dat deed ik dus met wat MUG CAKES van chocolade
Tegenwoordig vind je alles terug op internet , pinterest, Facebook, instagram , blogs , etc
noem maar op dus koos ik er 1tje uit en die ga ik met u delen lezertje

- 1/2 TL gesmolten boter met 20 gram chocoladedruppels noir de noir 
30 sec in microgolf 
roeren en weer 30 sec in microgolf 
- 1 EL sojamelk bij 
- 1/2 EL vanille aroma bij 
- 1,5 EL zelfrijzende bloem ( ik gebruik altijd die grote dozen , zelfs bij action staan er ) bij
- 1/2 EL cacao bij 
- 3 TL suiker bij 

// alles doorroeren met een vork tot het op een beslag lijkt , elk kind kan roeren in zijn eigen kopje:) 

en er stond 30 sec in microgolf maar bij ons duurde het 1 min en het was klaar

+ de kindjes vonden het wel eens leuk om een cakeje te lepelen uit hun lievelingstas van planes en
de minions

zo zie je maar dat je geen ei nodig hebt en je de melk best kan vervangen door sojamelk !!!

LEZETLI ( = Turks voor smakelijk en klinkt ook smakelijk vind ik lol )

Ik ga het hierbij laten want de jongste is wakker en ik ga zijn flesje en papje maken en
ik draai me om en zie onze middelste daar plots woordenloos als een spook zitten in de zetel
daarenboven ,
we zouden alle vier ook nog in de winkel moeten geraken vandaag lol lol lol

thx for reading
l-m x



Geen opmerkingen:

Een reactie posten